Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Poskytnutí údajů z informačního systému

Poslední změna: Čtvrtek 09.02.2012 14:50

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Poskytnutí údajů z informačního systému

  2. Základní informace k životní situaci

    Obyvateli staršímu 15 let na základě písemné žádosti ohlašovna územního obvodu podle jeho místa trvalého pobytu poskytne písemně údaje vedené k jeho osobě, tzv. výpis z informačního systému.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Oprávněn jednat je občan starší 15 let  jen osobně. Zákonný zástupce (opatrovník) za:

    • občana mladšího 15 let
    • občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům
    • občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý v této věci jednat.
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Osobní údaje z informačního systému může ohlašovna poskytnout pouze osobě, které se týkají. Není možné je ani na základě plné moci předat jiné osobě (i když je to přímý příbuzný).
    Žádost lze opatřit úředně ověřeným podpisem, na příslušnou ohlašovnu zaslat, a ta pak údaje obratem zašle žadateli zpět do vlastních rukou (podmínkou je uhrazení správního poplatku).
    Každý občan může tedy žádat jen své osobní údaje.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Při řešení této životní situace se dostavte osobně na ohlašovnu v místě vašeho trvalého pobytu s občanským průkazem a požadujte poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel, které je občany obvykle nazýváno potvrzením o trvalém pobytu. Údaje z informačního systému evidence obyvatel požadujte na ohlašovně, v jejímž územním obvodu se nachází adresa, na které máte trvalý pobyt.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřady městských obvodů Statutárního města Ostravy a také evidence obyvatel Magistrátu města Ostravy, ul. Gorkého v Ostravě - Přívoze. Zde vám potvrdí také stav, státní občanství, předchozí trvalý pobyt, místo narození, údaje o rodičích a jiné, což ohlašovna nevede. Ta může potvrdit jen jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, adresu trvalého pobytu a jeho počátek.

    Jestliže jsou údaje požadovány pro účely jednání s úřady v cizině, poskytuje výpis jen magistrát, a to z důvodu potřeby vyššího ověření, které je v zahraničí požadováno.

    Občan České republiky, který se zdržuje v cizině, může žádat poskytnutí údajů z informačního systému také na zastupitelském úřadu České republiky v příslušném státě.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Bc. Josef ŠmídaII. patro, ohlašovnajsmida@krasnepole.ostrava.cz
    Lea Škopková I. patro, podatelna lskopkova@krasnepole.ostrava.cz
    Bc. Josef Šmída
    pracovnik sociálního úseku
    599426101
    601086895
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • platný občanský průkaz nebo cestovní pas České republiky
    • vyplněnou žádost o poskytnutí údajů z informačního systému
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému lze odevzdat pouze na originálním tiskopise (elektronická forma slouží pouze jako vzor). Žádosti jsou k dispozici na všech ohlašovnách městských obvodů Ostravy a i na evidenci obyvatel Magistrátu města Ostravy.

    V žádosti občan vyplní příjmení, jméno, rodné číslo, číslo občanského průkazu nebo cestovního pasu, adresu trvalého pobytu, datum a podpis, a zaškrtne, které údaje požaduje.

    Pro podání lze využít formuláře, zveřejněné na Portálu elektronických formulářů eMIA. Formuláře lze stáhnout, vytisknout, nebo odeslat prostřednictvím tohoto portálu. Více informací získáte po kliknutí na odkaz k požadovanému formuláři.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za poskytnutí údajů z informačního systému zaplatí občan poplatek dle zákona o správních poplatcích, položka číslo 3, písmeno a) 50 Kč za každou i započatou stránku. 
    Osvobození od poplatku není stanoveno.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    16.02.2012

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

Kontakt

Kontaktní centrum

844 121 314


Spojovatelka

599 444 444


Úřad městského obvodu Krásné Pole
Družební 576
725 26 Ostrava - Krásné Pole


Úřední hodiny »